سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو (SEO) در طراحی سایت چیست؟

نظر

 

 

سئو    (SEO) چیست؟

 

تعریف سئو (SEO) یا بهینه سازی در طراحی سایت برای موتورهای جست و جو

طراحی سایت که تمام می شود، بحث سئو معمولاً پیش می آید. برای این که عملکرد سایت شما بر پای? استانداردهای موتور های جست و جو و جذب کردن بازدیدکنندگان یا مخاطبین بیشتر بهبود پیدا کند، بعد از طراحی وب سایت، این بهبود عملکرد بعد از طراحی سایت از طریق سئو (SEO) صورت می گیرد. فاکتورهای بسیار زیادی در سئو (SEO) سایت شما تأثیر گذار می باشند. از طراحی سایت و کلمه های استفاده شده در متن محتوای سایت گرفته تا لینک های ورودی به سایت شما از طرف دیگر سایت ها، بعضی مواقع رسیدن به اطمینان از بابت ساختار مناسب سایتی که شما طراحی کرده اید برای موتورهای جست و جو را سئو (SEO) می نامند.

  سئو یا Search Engine Optimization

در طراحی سایت اگر به دنبال تعریف دقیق تری از سئو (SEO) هستید، باید بگوییم، سئو (SEO) به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که در طراحی سایت، مشخص ساختن استراتژی محتوایی و در تولید محتوا انجام می دهیم، تا در نتایج جست و جوی گوگل جایگاه بهتری به دست آوریم و تعداد بازدیدکنندگان و مخاطبین سایت خود را افزایش دهیم.

ولی سئو (SEO) و تعریف آن در طراحی سایت به این جا ختم نمی شود. سئو مخفف سه کلمه Search Engine Optimization می باشد که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو می باشد. ولی امروزه این مفهوم تغییر پیدا کرده است. در طراحی سایت سئو به مخفف سه کلمه Search Experience Optimization تغییر یافته است، که به معنی بهینه سازی تجرب? کاربر از جست و جو  می باشند. یعنی، به عبارت دیگر در مورد نتیجه به دست آمده از طراحی سایت گرفته تا محتوای مفید، برای رضایت کاربران نیز اهمیت ویژه ای قائل شویم. به زبان ساده، همه چیز باید دست به دست هم دهند تا کاربر راضی باشد.

 SEO یا سئو

سئو کار یا نویسنده محتوا کیست

سئو کار یا نویسنده محتوا، همان نویسنده ای است که برای سایت خود یا دیگران، به عنوان یک شغل در آمد زا، محتوا می نویسد. اگر می خواهید بپرسید محتوا چیست، باید خدمت شما عرض کنیم که محتوا چیزی جز نوشته در قالب متن، عکس، صدا و فیلم نیست. همان چیزهایی که در سایت ها مشاهده می کنید. هر چیزی که در سایت گذاشته می شود کار سئوکار یا نویسنده محتوا می باشد. حالا شاید بپرسید که هر کسی می تواند سئو کار شود؟ باید پاسخ دهیم، خیر! سئوکاری کار هر کسی نیست. نویسندگی را همه ما بلد هستیم. ولی این که چطور در مورد یک محتوا بنویسیم که هم اصول سئو رعایت شود، هم نکات نگارشی و هم این که محتوایی که می نویسیم در تطابق با استاندارد های سئو بوده و برا ی کاربران مفید باشد، کار یک سئو کار حرفه ای است.

صحبت درباره سئو ساعت ها زمان نیاز دارد. مثلاً این که چطور موتورهای گوگل وب سایت ها را ایندکس می کنند تا بتوانند سایت ها را رتبه بندی کنند و مسائل دیگر. ولی نکته مهمی که وجود دارد، این است که سئو بر مبنای محتوای مفید یک الگوریتمی بود که در سال 2011 توسط گوگل ارائه شد. اما سئو تکنیکال نیز در راه هست و این می تواند یک بحث جدید در زمینه سئو باشد.

طراحی سایت – سئوطراحی سایت کرج – طراحی سایت تهرانطراحی سایت ارزان