سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت سرعت سایت در طراحی سایت

نظر

 

 

چرا سرعت سایت اهمیت ویژه ای دارد؟

در طراحی وب سایت، اگر می خواهید کسب و کارتان رشد کند و سود دهی شما رونق بگیرد باید اصول امپراطورهای تحت وب، یعنی موتور های جست و جو، بالاخص گوگل را رعایت کنید تا سری در سر ها درآورید. خب موتورهای جست و جو نیز که منظور ما بیشتر گوگل است، اصولی سفت و سختی دارند که در برخی موارد، اگر آن ها را رعایت نکنید حتی ممکن است شما را اسپم کند. بنابراین آن ها را جدی بگیرید. یکی از قواعد و اصول موتورهای جست و جو سرعت سایت است. بنابراین سعی کنید طراحی وب سایت خود را طوری انجام دهید که، سایت شما بیشترین سرعت را در خدمات رسانی داشته باشد  .

 سرعت وب سایت چیست؟

آیا می توان در طراحی وب سایت، سرعت وب سایت را تعریف کرد. بله ولی آن چه که مهم است این است که سرعت سایت بالا باشد. سرعت سایت در واقع مدت زمانی است که طول می کشد تا آن سایت کاملاً بارگذاری شود. سرعت سایت با پارامترهای مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال هاست، نوع طراحی وب سایت و حتی بهینه سازی سایت از مهم ترین این پارامترها می باشند.

 چرا سرعت وب سایت اهمیت دارد

از نظر ملی سایتدر طراحی وب سایت به یاد داشته باشید باید اصولی را رعایت کنید تا مدت زمانی که سایت شما بارگذاری می شود در حداکثر مقدار ممکن خود قرار بگیرد. موتورهای جست و جو همیشه حق را به کاربر می دهند و همیشه در جهت منافع کاربران قدم برمی دارند. حالا تصور کنید اسم سایتی را در مرور گر خود تایپ می کنید و سایت با سرعت پایینی لود می شود. چه احساسی به شما دست می دهد؟ موتورهای جست و جو به این جور موارد حساس هستند و اگر این شرایط پیش بیاید، قطعاً آن وب سایت نمر? منفی خواهد گرفت و در رنکینگ گوگل پایین تر می رود.

 اهمیت سرعت سایت برای گوگل

در سال 2010 بود که گوگل اعلام کرد طراحی سایت باید طوری باشد که سایت ها سرعت بالایی داشته باشند. بنابراین، بالا بودن سرعت بارگذاری گوگل یک نقط? قوت برای سایت هایی است که سرعت بالایی دارند. گوگل سایتی را استاندارد می داند که سرعت بالاتری دارد. بنابراین در طراحی وب سایت باید طوری عمل کنید تا سایتی با بالاترین سرعت ممکن را بسازید. داشتن سرعت ایده آل قطعاً موجب می شود سایت شما دارای امتیاز ویژه ای شود. اگر سرعت سایت شما بالا باشد ولی ایده آل نباشد، گوگل شما را جریمه نخواهد کرد. ولی قطعاً اگر سرعتی سایت شما پایین باشد، سایت شما توسط گوگل پنالتی خواهد شد.


چگونه سرعت سایت خود را بررسی کنیم؟

 اگر می خواهید سرعت سایت خود را بررسی کنید و بررسی کنید که فاکتورهای مختلف چگونه روی سرعت سایت شما تأثیر می گذارند، باید از ابزارهای آنالیز سرعت وب سایت استفاده کنید. برای این کار ابزار فراوانی وجود دارد، ولی معتبر ترین و قوی ترین آن ها GTmetrixاست.

https://ملی-سایت.com/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%88%d8%a8-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa/