سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست | طراحی سایت | طراحی وب سایت

نظر

 

 

هاست چیست و معرفی انواع هاست برای طراحی سایت

هاست چیست؟ شاید خیلی از افرادی که قصد طراحی سایت یا طراحی وب سایت را دارند، شناختی از برخی اصطلاحات ندارند. اصطلاحاتی که در طراحی سایت  باید شناخته شوند. یکی از آن ها، هاست به معنی میزبان می باشد. برای این که با مفهوم هاست بیشتر آشنا شویم بهتر است ابتدا با مفهوم سرور آشنا شویم.

سرور چیست؟ سرور یک کامپیوتر است. کامپیوتری که همیشه روشن است و به اینترنت متصل است. همانند یک کامپیوتر، دارای تمامی سخت افزارهایی که یک کامپیوتر خانگی دارا می باشد را دارد؛ مانند هارد دیسک، رم، پردازشگر و … .

 

هاست چیست؟ (Host)

هاست در زبان انگلیسی دارای ترجمه لغوی میزبان می باشد. هاست در واقع بخشی از سرور است. اگر عکس سرورها را دیده باشید، سالن بزرگی است که از کامپیوترهای قوی تشکیل شده است، که همگی در خدمت طراحی سایتهستند.

 

این کامپیوترهای به چندین قسمت تقسیم می شود که نوعی تقسیم بندی مجازی است. به هر قسمت از هاستی که تقسیم بندی شده است، سرور گفته می شود. هر قسمت از این سرور به عنوان یک سرور یا میزبان از یک وب سایت اینترنتی میزبانی می کند. بنابراین، اگر قصد طراحی وب سایت اینترنتی را دارید، بعد از این که قالب سایت خود را طراحی کردید، و شروع به طراحی وب سایت نمودید، باید به فکر تهیه کردن یک سرور مناسب برای خودتان باشید، تا بتوانید طراحی سایت حرفه ایرا شروع کنید.

چرا از کامپیوترهای خانگی نمی توان به عنوان هاست استفاده کرد؟

هاست را که حالا دیگر می شناسید، در قدم بعدی با توجه به نیاز وب سایتی که می خواهید در طراحی سایت خود لحاظ کنید، به میزان پهنای باند، فضای هاست و مقدار رم و …نیاز خواهید داشت . سرور را با این مشخصات می توانید از یک شرکت هاستینگ (شرکتی که خدمات هاستینگ ارائه می کند) اجاره کنید. از این راه می توانید صاحب بخشی از منابع یک سرور شوید و قادر خواهید بود تمامی اطلاعات و فایل های وب سایت خود را در آن جا قرار دهید و طراحی وب سایت خود را آغاز کنید.

شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که چرا نمی توانیم از سیستم های کامپیوتری خودمان به عنوان سرور استفاده کنیم و طراحی وب سایت را روی کامپیوتر خود انجام دهیم؟ جواب این است که ما می توانیم چنین کاری را انجام دهیم. یعنی در عمل استفاده از سیستم های خودمان می توانیم به عنوان سرور استفاده کنیم. ولی مشکل این جاست از آن جایی که در فضای اینترنت به سرعت بسیار بالایی نیاز داریم، استفاده از کامپیوتر شخصی به عنوان سرور اصلاً مقرون به صرفه نیست.

از آن جایی که سیستم باید مدام روشن باشد و به اینترنت وصل باشد، حتی اگر فرض هم بکنیم که اتصال به برق و وصل بودن به اینترنت نیز دائمی باشد و لحظه ای نیز این اتصالات قطع نشود که کار بسیار دشواری است، مبحث گران تمام شدن هزین? سرور و سرعت بسیار پایین اینترنت از مشکلات دائمی این نوع سرور خواهد بود و حتی ترفند های طراحی وب سایتنیز کمکی به شما نخواهد کرد.

 

 

هاست، فضایی است که در 24 ساعت شبانه روزی، تحت نظر یک تیم ماهر و حرفه ای مدام آماده هستند تا اگر مشکلی چه به لحاظ سخت افزاری و چه به لحاظ نرم افزاری پیش آمد، آن را بلافاصله رفع کنند. ولی اگر کامپیوتر شخصی خودتان به عنوان هاست استفاده کنید، توانایی حل مشکلات را به این صورت نخواهید داشت.

 

انواع هاست

انواع هاست عبارت هستند از:

  • هاست اشتراکی: در این نوع یک سرور به قسمت های زیادی تقسیم می شوند و هر بخشی به یک سایت اختصاص داده می شود.
  • سرور نیمه اختصاصی (VPS Hosting): نام دیگر این سرور، سرور مجازی است. این سرور توسط برخی نرم افزارها مانند VMWare به چند قسمت مجزا تقسیم می شود و هر بخش مانند یک سرور جداگانه مورد استفاده قرار می گیرد.
  • سرور اختصاصی: در این نوع سرور، یک سرور به مشتری اختصاص می یابد و او تنها کسی است که از سرور استفاده می کند. بدیهی است که این نوع سرور هزین? بسیار بالایی دارد.
  • سرور ابری: در این نوع هاست، چندین سرور به صورت یک شبکه در حال کار کردن هستند. در سرور ابری آن چه که می تواند ایجاد مشکل کند، این است که بک آپ گرفتن و امنیت وب سایت شما به دلیل این که داده ها پراکنده می باشند کار سختی است.
  • البته دو نوع هاست وردپرس و ایران(ir) نیز گاهی اوقات در تقسیم بندی هاست ها به حساب می آیند.

طراحی سایت تهرانطراحی سایت کرجملی سایت

0https://xn—-zmcj8a9ef06gda.com/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%88%d8%a8-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa/