سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دامنه در طراحی سایت

نظر

 

 

دامنه در طراحی سایت

طراحی سایت با هر زبان برنامه نویسی که صورت پذیرد نیازمند پیش نیازها و زیرساخت هایی می باشد که یکی از مهمترین آنها که اجباری می باشد دامنه یا دامین نام دارد. پس از طراحی سایت جهت انتشار وب سایت بر روی شبکه جهانی اینترنت و در دسترس قرار دادن آن برای کاربران نیازمند میزبان و دامنه هستیم  .

میزبان شامل فضایی جهت پیاده سازی و ذخیره فایل هایی است که در طراحی سایت به کار رفته اند. ولی ثبت دامنهسایت شامل یک آدرس یکتا در دنیای وب می باشد که از طریق آن تمامی کاربران در هر نقطه دنیا قابلیت دسترسی به وب سایت مورد نظر و استفاده از آن را خواهند داشت.

پس از طراحی سایت توسعه دهندگان حتما بایستی از نام مناسبی برای انتشار وب سایت خود بر بستر اینترنت استفاده نمایند. انتخاب یک نام باید با توجه به ماهیت و اهداف وب سایت همخوانی داشته باشد که همین انتخاب در آینده کمک بسیار زیادی به پیشرفت وب سایت مورد نظر خواهد نمود. انتخاب نام دامنه دارای قوانین و شرایط خاصی می باشد؛ به اینصورت که این نام ابتدا حتما بایستی یکتا باشد سپس فقط به صورت کلمات انگلیسی نگارش شده باشد و در انتها حتما از سه حرف کمتر نباشد.

 

دامنه ها از بخش مهم دیگری به نام پسوندها نیز تشکیل شده اند که این پسوند دارای بار اطلاعاتی گسترده ای در مورد وب سایت ها می باشند که در ادامه این مقاله کاربردی به توضیح آن خواهیم پرداخت.

انتخاب پسوندی مناسب برای دامنه نکته ای مهم در طراحی سایت

پسوندها به عنوان بخشی از دامنه بیانگر حوزه فعالیت یا خدمت سایت مورد نظر می باشد و همچنین این پسوند می تواند بیانگر یک منطقه جغرافیایی خاص باشد. در پایین برخی از مهمترین پسوندها را به شما معرفی می نماییم:

  • پسوند .com مخفف commercial که به مفهوم تجاری می باشد.
  • پسوند .org مخفف organization که به مفهوم سازمان می باشد.
  • پسوند .ir مخفف iran که فقط به کاربران ایرانی اختصاص داده می شود.
  • پسوند .net مخفف network که به مفهوم شبکه می باشد.
  • پسوند co مخفف company که به مفهوم کمپانی یا کارخانه می باشد.

بسیاری پسوند دیگر از قبیل .mil ، .info ، .biz و غیره وجود دارند که هر کدام مفهوم خاصی را می رسانند که در صورت نیاز بایستی از آنها استفاده گردد.

همچنین ثبت دامنه باید از طریق شرکت معتبر انجام شود . البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که پس از طراحی سایت توسعه دهندگان می توانند از هر نام و پسوند دلخواهی استفاده کنند و مواردی که در این مقاله مطرح گردید با اینکه در جذب مخاطب بسیار مهم و تاثیر گذار می باشند ولی به هیچ عنوان انجام آنها اجباری نمی باشند.

پانوشت : طراحی وب تهرانطراحی وب کرجطراحی وبسایتطراحی سایت ارزان